تلفن طراحی بنر
logo-samandehi

طراحی لوگو

طراحی لوگو


امروز اغلب افراد به ویژه مدیران برجسته شرکت ها در دنیای تجارت چه کوچک و چه یک شرکت بزرگ تجاری به این باور رسیده اند که برای برند خود  یک طراحی لوگو مختص به خود را داشته باشند و برای شناساندن شرکت خود و برندسازی از لوگوی اختصاصی استفاده کنند ، اهمیت دادن به این موضوع در چند سال گذشته به حدی افزایش پیدا کرده است که حتی کسب و کارهای کوچک هم داشتن آرم اختصاصی را جزو واجبات خود می دانند .


نمونه طراحی لوگو

 

طراحی لوگو

طراحی لوگو فارسی

آرم یا نشانه فارسی ، با توجه به تغییرات در سبک و فیزیک طراحی و همچنین تغییر مزاج و سلیقه کاربران طراحی لوگو در ایران امروزه طراحی آرم به زبان شیرین فارسی توانسته جذابیت خاص و بیشتری نسبت به گذشته پیدا کند شاید در گذشته با کنار هم قرار دادن و چیدن چند تصویر  ساده و رئالیسم مرتبط با موضوع کاری و تجاری آن را به عنوان یک آرم یا نشانه برای خود انتخاب میکردیم اما این روزها این موضوع با جدیت زیادی در حال تغییر به ساختار مدرن و کاربر پسند می باشد .

هارمونی بصری در لوگو

خلق یک ایده بصری انحصاری در لوگو یا آرم تجاری به تنهایی می تواند شاکله یک برند را به خوبی نمایش دهد . هرچه زمان و دقت بیشتری برای این موضوع گذاشته شود در طبع آن بازخورد بهتر و اثر بخش تری از جانب مخاطب برند دریافت خواهد شد .

آرم های ساده اما موقت تجاری

آیا برند های بزرگ تجاری ، مانند کمپانی های خودرو سازی بین المللی همچون AUDI ، FERRARI ، HOUNDA  و یا حتی لوگو اپل که سر منشاء مثال زدنی هر طراحی در امر لوگو می باشد آرم پیچیده ای را برند خود انتخاب کرده اند !؟ ، خیر . کمپانی های بزرگ بر روی سادگی در آرم تجاری بیشتر از دیگر برند های کوچک یا کسب و کار های کوچک و نو پا تمرکز دارند و به این موضوع اهمیت می دهند . همانطور که در مقاله ای اختصاصی به موضوع سادگی در آرم یا 7 اصل فوق العاده در طراحی لوگو پرداخته ایم .

ویژگی لوگو های ساده و خوانا

از مزایا و ویژگی های سادگی در نشان بازرگانی و تجاری باید به عام پسند بودن آن اشاره کرده ، سادگی و خوانایی به بیننده کمک میکند تا ارتباط منظم و مستقیم با برند شما برقرار کند و به دور از هرگونه پیچیدگی و عناصر گنگ و نامفهوم مستقیم به راهنمایی بیننده از خدمات برند بپردازد . موضوع سادگی در مواردی دیگر مانند طراحی بنر ، طراحی کارت ویزیت ، طراحی بروشور و طراحی کاتالوگ و ... حتی استند تبلیغاتی ، طراحی ست اداری و  ... هم صدق میکند .


طراحی آرم تجاری :

گاها وقتی حرف و صحبت از نماد یک شرکت به گوشمان می رسد شاید تا قبل مشاهده تصویری یا نمایی از آن زیاد برای ما جذابیت و اهمیتی نداشته باشد و به سادگی از کنار گذر کنیم ، اگر چه در این بین کمپانی های بزرگی وجود دارند که با شنیدن عنوان کمپانی به قدرت شمای کلی از آرم تجاری  و میزان اعتماد به آن پی می بریم .

طراحی لوگو های مطرح دنیا

تاریخچه علائم بازرگانی :

در مصر یونان باستان  ، کوزه گران منطقه قدمت علائم تجاری یا بازرگانی را به چیزی حدود 4000 سال گذشته تخمین زده اند که در حدود 2500 سال پیش، چینی ها پرچمدار این عرصه به حساب می آیند و با ترکیب رسم یک نیم دایره توانستند آن را به عنوان نمادی از خود استفاده کنند .

پس از گذشت 12 قرن میلادی از این موضوع، به مرور آرم تجاری پیشرفت رو به رشدی را در خود پیدا کرد و در سال 1363 میلادی به دستور پادشاه انگلستان استفاده از نماد بازرگانی بر روی بسیار از اقلام مورد استفاده برخی صنعتگران اجباری شد .

در حال حاضر و با زندگی تجارت بروز شده جهانی ، چه در بین صنعتگران و تجار برجسته و چه حتی کسب و کارهای کوچک هم خود را مستلزم استفاده از نشانه اختصاصی می دانند .

سبک های طراحی لوگو :

در سایت طراحی بنر رضاگراف ، تولید و طراحی یک لوگو تجاری  در قالب و فرم های متفاوتی صورت می پذیرد که میتوانیم انها را به دسته های زیر تقسیم و به آنها اشاره ای داشته باشیم.

لوگو تایپ :

لوگو تایپ یا با تعریفی دیگر تایپوگرافی نماد را باید جزو اصلی جدا ناشدنی در ساختار و ایده پردازی نشانه ها بدانیم ، چراکه بیش از 90 % علائم شرکت ها در دنیای امروز با این تکنیک طراحی می شوند که در نوع خود توانسته است از لحاظ گیرایی و انتقال درک درستی از مفهوم برند شرکت ، بالابردن جذابیت نشانه و علاقمندی مخطبان به اینگونه طراحی ها اشاره نمود .

با مثالی تصویری شما را با این نوع سبک از نشانه تایپوگرافی که به لوگو تایپ نام گذاری شده اند آشنا خواهیم کرد ، که در نمونه زیر تمرکز اصلی بر روی یک دسته خاص از آرم های ایرانی می باشد .

نمونه طراحی لوگو تایپ های ایرانی

نمونه طراحی لوگو تایپ های ایرانی

طراحی لوگو شکل یا هندسی :

این دسته از آرم ها را باید جزو قدیمی ترین نوع علائم بازرگانی بدانیم که با گذشت هزاران سال از به وجود آمدن نماد ، همواره از جزو اصلی ترین نوع ساختار برای تشکیل یک آرم صنعتی و بازرگانی به حساب می آیند .

وقتی بحث و گفتگو بر سر بوجود آوردن یک برند بر زبان طراحان و مدیران تولید کننده جاری می شود، مهمترین قسمت آن نشانه ای متناسب با شرکت یا کمپانی مربوطه و پیاده سازی محتوایی واقع گرایانه از اهدافبرند تشکیل می دهد .

اشکال هندسی یکی از مهمترین عوامل تولید و اجرای یک نماد برای تشخیص هرچه بهتر جهت تاثیر گذاری بیشتر، شناساندن و درک بهتر بیننده از برند کمپانی شما استفاده می شود ، که کافی ست با ترکیبی از اشکال هندسی و با کنار هم قرار دادن با رعایت استاندارد های برندینگ و نمادسازی ترسیم خوبی از علائم ایجاد کرده و ماموریتی که تجارت شما در برابر ارائه خدمات منحصر به فرد در قبال مردم دارد را در یک نماد ، نشانه و یا آرم اختصاصی بگنجانید.


برچسب های صفحه :

طراحی لوگو,طراحی آرم,طراحی لوگو تایپ