تلفن طراحی بنر
logo-samandehi

اگر مباحث گذشته ما درباره طراحی کاتالوگ که در بخش مقالات طراحی کاتالوگ را مطالعه کرده باشید به عوامل متعددی در امر کیفیت و راه کارهای موفقیت یک طراحی کاتالوگ پرداختیم . طراحی کاتالوگ یکی از طرح های مهم در امر بازاریابی برای شرکت های بزرگ تجاری و صنعتی بحساب می آید . یک طراحی موفق کاملا می تواند به مخاطب خود برای آشنایی بیشتر کمک داشته باشد .چرا که در کاتالوگ همانند طراحی بروشور کافی است اطلاعات مفید و قابل درکی قرار دهید ، با این عمل مخاطب از صرف زمان بیهوده در فروشگاه یا شرکت میپرهیزد و در زمان و مکان دلخواه به مشاهده و بررسی دقیق و با تمرکز بالا به مشاهده کاتالوگ طراحی شده شما می نشیند .

طراحی کاتالوگ موفق

طراحی کاتالوگ موفق

ایجاد یک طراحی کاتالوگ موفق

برای داشتن یک طرح موفق ، نه تنها در طراحی کاتالوگ برای موفقیت در هر طرح دیگر مانند طراحی کارت ویزیت ، طراحی بنر ، طراحی تراکت یا ست اداری به هیچ عنوان نباید از دادن اطلاعات و توضیحات طولانی استفاده کنید ، این موضوع حتی از گذشته نه چندان دور هم مهم تر شده است به طوریکه افراد کم حوصله و زمان بسیار را برای مشاهده و خواندن متن های طولانی شما می کند . این موضوع نه تنها برای افراد رهگذر حتی برای مشتریان بالقوه که نیازمند خرید محصول شما هستند هم صدق می کند .

از اینجا شروع کنید

 

امور موثر در طراحی کاتالوگ موفق

اگر مطلب گذشته ما درباره نکات قابل توجه طراحی کاتالوگ صنعتی مطالعه کرده باشید به موارد مختلفی مثل تصاویر ، متون مندرج در کاتالوگ و …  اشاره داشیم . اما بدانید شالوده ی ایجاد یک طراحی کاتالوگ موفق و خوب چشم نواز بودن آن ، طرح بندی حرفه ای و استاندارد و سازگار با دید مخاطب ، استفاده به موقع و دقیق از تصاویر جذاب محصول یا خدمات است که دقت هر کدام در جای خود به طراحی شما کمک می کند .

در نظر داشته باشید همیشه قبل از طراحی کاتالوگ ، حتما با نگاه وسیع ترین به معقوله ی طرح خود بیاندیشید بررسی دقیق و موشکافانه به نوع سرویس دهی درباره خدمات خود و نگاه ویژه به بررسی مشتریان بالقوه و یافتن نکات کلیدی ، دید بهتری برای انتخاب متن ها و تصاویر شما می کند .

تفکیک طراحی کاتالوگ برای تنوع مخاطبان

برای طراحی کاتالوگ خود برنامه داشته باشید ، ببینید چه افراد و مخاطبانی طرح شما را مرور میکنند ؟ آیا مخاطب شما افراد مسن هستند یا نوجوان و جوانان یا حتی کودکان . این شیوه تا حدودی در امر طراحی بنر تبلیغاتی هم راستا میباشد . ولی به صورت جد در طراحی کارت ویزیت و طراحی استند و به خصوص طراحی بروشور یکی می باشد . توجه به سنین مخاطب مختلف در جذب مخاطب بی تاثیر نخواهد بود کافی است مخاطب هدف را انتخاب کنید و طرح مخصوص سنین خاص را طراحی و چاپ کنید .

اندازه و فرمت کاتالوگ تبلیغاتی

با توجه به تعداد و میزان اطلاعات قابل ارائه برای مشتریان طبیعاتا نباید جزو افرادی باشید که خیلی غیر متعارف سایز کاتالوگ خود را انتخاب میکنند . حتما می بایست فضای کافی و مناسب برای شناساندن خدمات و معرفی قابل درکی از شرکت به مشتریان داشته باشید اندازه و فرم طراحی کاتالوگ خود بر همی اساس انتخاب کنید . گاهی هم فضای مناسبی بیشتری نسبت به متن ها در اختیار دارید که برای جبران کاستی متن و توضیحات باید با انتخاب یک جنس مرغوب کاغذ برای کاتالوگ طرح را با جذابیت و کیفیت بالاتری به مشتریان نشان دهید .

بزودی اطلاعات مفیدی درباره جنس کاغذ کاتالوگ در اختیار شما قرار خواهیم داد که پیش از آن می توانید قبل چاپ کاتالوگ از دفاتر تبلیغاتی و چاپ افست مشاوره ای در این باره دریافت کنید .

مطالب مرتبط طراحی گرافیک
درباره رضا فراهانی

سید رضا فراهانی هستم ، متولد 21 دی ماه 1368 متولد پایتخت . فارق التحصیل سینمای دیجیتال واحد تدوین و تخصص اصلی در نرم افزار تدوین و تیزر تبلیغاتی ، ادوب پریمیر و ادوب افترافکت و علاقمند به نرم افزار های گرافیکی پیکسلی ادوب فتوشاپ ، ایلوستریتور ، کرول دراو . از سال 92 فعالیت خودم در زمینه گرافیک در فضای مجازی با راه اندازی وب سایت رضاگراف آغاز کرده ام .

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شانزده + هفده =