تلفن طراحی بنر
logo-samandehi

در ادامه مبحثی که در مطلب قبلی و در راستای سلسله مقالات طراحی کارت ویزیت همراه ما بودید داشتیم درباره روانشناسی رنگ ها در کارت ویزیت صحبت کردیم و امروز بیشتر شما را با عمق رنگ ها و معانی برخی از آن آشنا خواهیم کرد که هرکدام به نوع خود چه ترکیبی را تشکیل و معانی را انتقال میدهند .

روانشناسی رنگ کارت ویزیت (رنگ آبی)

کارت آبی حامل انتقال پیامی از امانت و صداقت می باشد ، آبی نماد اعتماد – مسئولیت پذیری و محافظه کاری را دلالت دارد و این نشان میتوان حس آرامش جسمی و روانی را در افراد ترویج دهد و اگر شما طراحی کارت ویزیت خود را بر اساس موضوعات مرتبط با روانشناسی ، حسابداری یا مشاور مالی قرار داده اید ، بدون شک استفاده از رنگ به خوبی می تواند با افراد ارتباط نزدیک برقرار کند .در این راستا هرچقدر رنگ آبی شما تیره تر باشد میتواند حس جدی تر و محافظه کارانه تری داشته باشد .بدین شکل که شما وقتی از رنگ آبی تیره استفاده کنید میشود حس اعتماد بیشتری را هم جلب کنید .

روانشناسی رنگ کارت ویزیت بخش دوم

روانشناسی رنگ کارت ویزیت بخش دوم

روانشناسی رنگ کارت ویزیت (رنگ قرمز)

قرمز در طرح و چاپ کارت ویزیت حس شور ، هیجان و عمل گرایی را به مخاطب نشان می دهد . اگر از نگاه مثبت به قرمز نگاه بیاندازیم بیشترین کاربرد را در جلب توجه و تحریک حواس فیزیکی است مثل کسب و کارهایی مانند فست فود ها و رستوران  و… مناسب است . از دید منفی نشان دهنده خشم ، پرخاشگری ، انتقام است که عموما در طرح کارت ویزیت می تواند حس اعتماد به نفس و جسارت فرد و توجه فوری را نشان دهد ، البته که قرمز را بیشتر هم در طراحی بنر های فروشگاهی کاربرد زیادی دارد .

مشابه رنگ آبی در کارت ویزیت ، قرمز تیره هم می تواند حرفه ای تر جلوه کند و در اغلب موارد برای موضوعات جدی دراماتیک مانند وکالت و سهام میتواند کاربرد داشته باشد که متاسفانه در کشور زمینه سفید برای این موضوعات بیشتر استفاده می شود .

روانشناسی رنگ کارت ویزیت بخش دوم

روانشناسی رنگ کارت ویزیت بخش دوم

روانشناسی رنگ کارت ویزیت (رنگ سبز)

امنیت ، ثروت ، رشد و تعادل نشانه های رنگ سبز است ، قطعا در اطراف مشاهده کرده ایم که سبز همواره همراه طبیعت ، سلامت و شفا و محیط زیست می باشد و حس شفقت و پرورش را انتقال می دهد ، هرچقدر به تیرگی سبز نزدیک تر بشیم بیشتر حس ثروت را نشان می دهیم و سبز میانی که نه تند و نه تیره باشد تعادل عاطفی و هماهنگی ، پرورش و آرامش بخش میشود که یک انتخاب خوب برای کارت ویزیت های نوع زیست محیطی مثل باغبانی ، گلف ، مددکاران اجتماعی ، کارگران موسسه خیریه و مشاوران می باشد .

سبز خاموش هم کسب و کار طبیعی ، آلی و زیست محیطی را نمایان می کند .

پایان بخش دوم .

لینک کوتاه مطلب : http://reza-graph.ir/?p=9666

مطالب مرتبط طراحی گرافیک
درباره رضا فراهانی

سید رضا فراهانی هستم ، متولد 21 دی ماه 1368 متولد پایتخت . فارق التحصیل سینمای دیجیتال واحد تدوین و تخصص اصلی در نرم افزار تدوین و تیزر تبلیغاتی ، ادوب پریمیر و ادوب افترافکت و علاقمند به نرم افزار های گرافیکی پیکسلی ادوب فتوشاپ ، ایلوستریتور ، کرول دراو . از سال 92 فعالیت خودم در زمینه گرافیک در فضای مجازی با راه اندازی وب سایت رضاگراف آغاز کرده ام .

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 14 − هشت =