تلفن طراحی بنر
logo-samandehi

تراکت تبلیغاتی

طراحی تراکت تبلیغاتی

طراحی تراکت تبلیغاتی

به نام خدا ، صحبت امروزمون در مورد طراحی تراکت تبلیغاتی است ، در يک تيتر و نگاه تراکت ها جزو معروف ترين نوع تبليغات در بين عموم مردم به حساب مي آيد ميتوان گفت تراکت به دليل قيمت پايين چاپ آن بيشتر فروشنده ها يا صاحبان کسب و کارهاي کوچک را به سمت خود کشانده است ، اکثر صاحبان کسب وکار هاي کوچک اين نوع تبليغات را از تبليغات گران تر . از جمله تبليغات محيطي ، تبليغات مجله اي و … ترجيح مي دهند .

تراکت تبليغاتي از نوع و در کيفيت هاي مختلفي تشکيل و قابل ارائه و چاپ هستند که هر کدام را ميتوانيد با توجه به سليقه ، بودجه يا نياز خود انتخاب کنيد . جنس تراکت ها در قالب تراکت هاي فوري که به صورت تک رنگ ( سياه و سفيد ) با چاپ دستگاه ريسو در کاغذ هاي تحرير ( معمولي ) انجام مي شود . همچون ديگر جنس ها ، تراکت هاي تبليغاتي با کاغذ گلاسه 135 گرم به صورت تمام رنگ و با کيفيت بالا ، و در نهايت تراکت هايي با کاغذ تحرير ( معمولي )که بصورت تمام رنگي چاپ مي شوند .

از اینجا شروع کنید

تراکت تبلیغاتی فوري

تراکت هاي فوري همانطور که به صورت خلاصه در بالا ذکر شد ، به صورت تک رنگ ( مشکي ) و در زمان کوتاه ، در تيراژ بالا چاپ مي شوند .

  • سايز هاي قابل چاپ در سراسر کشور ( ايران ) A6 – A5 – A4

تراکت تبلیغاتی چاپ افست

همانطور که از اسم اين نوع تراکت است ، اين نوع جنس جزو بهترين و جذاب ترين نوع تراکت تبليغاتي به حساب مي آيد چرا که در اين جنس هم از لحاظ جنس کاغذ ، ضخامت و ماندگاري کاغذ ، شفافيت و جذابيت نمايشي و تاثير آن بر روي مخاطب و همچنين آزاد بودن دست طراح جهت ارائه ي طرح هاي خلاقانه تبليغاتي باز می باشد .

  • اين نوع تراکت قابل ارائه و چاپ در سايز هاي A6 – A5 – A4

و در نهايت …

تراکت تبلیغاتی تحرير 

در معرفي انواع تراکت مي توان در کنار گلاسه و تراکت فوري به آخرين نوع آن ، کاغذ تحرير 80 گرم اشاره کنيم که تنها تفاوتي که در بين تحرير 80 گرم و گلاسه وجود دارد در جنس کاغذ و گرم آن مي باشد چرا که همانطور که در بالا به آن اشاره کرديم در تراکت گلاسه شما از يک جنس کاغذ با گرم 135 ، براق با جذابيت بالا برخوردار هستيد ، اما در تراکت تحرير 80 گرم با يک کاغذ معمولي و ضخامت کمتر .

تصورات درباره تراکت تبليغاتي 

با گذشت سال هاي سال از چاپ و پخش تراکت تبليغاتي با موضوعات مختلف همواره مردم وقتي صحبت از تراکت به ميان مي آيد فکر و ذهنشان به سمت و سوي تراکت هاي سياه و سفيد يا همان تراکت هاي فوري هدايت مي شود . اما امروزه و با گذشت زمان و پيشرفت دستگاه هاي چاپ ،  تحول بزرگي در چاپ تراکت ها صورت گرفته که حتي شما امروزه به سادگي و با کمي صرف هزينه بيشتر ميتوانيد تصاوير با کيفيت ديجيتال را به صورت تمام رنگي و با کيفيت بالايي در بين عموم مردم جهت تبليغات کسب و کار توزيع کنيد .

ويژگي تراکت تبليغاتي 

– ارزان و به صرفه ، چنانچه شما يک کسب و کار کوچک و تازه تاسيس داشته باشيد شايد ساده ترين و تاثير گذار ترين راه براي شناساندن خدمات خود به مردم ، چاپ و توزيع يک تراکت باشد .

– محل مناسبي براي درج اطلاعات جزئي تري از خدمات خود به مخاطبان مي باشد .

– در صورت توزيع مناسب ميتوانيد با مخاطب خود ارتباط مستقيم داشته باشيد .

معايب تراکت تبليغاتي 

همواره تراکت ها با توجه به اينکه تاثير گذاري آن ها وابسته به نوع پخش ، پوشش منطقه اي و دقيق آن بستگي دارد به طوري که نيروي هاي به کار گرفته شده جهت پخش مي بايست به صورت دقيق مناطق مد نظر را پوشش دهند ، در غير اينصورت شما به هدف خود که جذب مشتري و معرفي محصولات يا خدمات خود هستيد نخواهي رسيد و تبليغات شما با شکست مواجع مي شود .

از اینجا شروع کنید

مطالب مرتبط طراحی گرافیک
درباره رضا فراهانی

سید رضا فراهانی هستم ، متولد 21 دی ماه 1368 متولد پایتخت . فارق التحصیل سینمای دیجیتال واحد تدوین و تخصص اصلی در نرم افزار تدوین و تیزر تبلیغاتی ، ادوب پریمیر و ادوب افترافکت و علاقمند به نرم افزار های گرافیکی پیکسلی ادوب فتوشاپ ، ایلوستریتور ، کرول دراو . از سال 92 فعالیت خودم در زمینه گرافیک در فضای مجازی با راه اندازی وب سایت رضاگراف آغاز کرده ام .

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 5 × دو =