تلفن طراحی بنر
logo-samandehi

7 اصل فوق العاده طراحی لوگو بدانید 

طراحی لوگو مبحثی در چند سال گذشته روی نقطه اوج خود در بازار تجارت بسر میبرد ، کارآفرینان لوگو ها را دوست دارند. چرا نباید داشته باشند!؟ یک لوگو با طراحی خوب به دنیا اعلام می‌کند “ما آمده‌ایم” و برای تجارت، جدی هستیم. رسیدن به یک لوگو ی مناسب نیازمند کار زیاد و همگام بودن با آخرین تغییرات در دنیای طراحی است. لوگو شاید بهترین راه برای خلق هویت برند و تاثیرگذاری روی مشتری باشد، طوریکه آنها بدین واسطه آدرس سایت شما را بخاطر سپرده و برای بار دوم به آن مراجعه کنند.

لوگو ها همه‌جا در اطراف ما هستند. حتی کودکانی که هنوز توانایی بستن بند کفش خود را ندارند، بسیاری از لوگو ها را تشخیص می‌دهند یا می‌توانند با دیدن لوگو ی یک کسب و کار متوجه شوند چه چیزی را می‌فروشد. در عصری که هر کسی باید برای جا انداختن محصولات، خدمات و کسب و کارش وبسایتی راه اندازی کند، تقاضا برای داشتن لوگوهای فوق‌العاده از هر زمانی بیشتر است. شاید بیش از هر زمان دیگری، نمونه‌های طراحی لوگو در فضای بیرون دیده می‌شوند، و به همین دلیل چالش جدی برای متفاوت بودن بوجود آمده است.

7 اصل فوق العاده طراحی لوگو

7 اصل فوق العاده طراحی لوگو

سادگی در طراحی لوگو

این شاید بهترین توصیه باشد، و به تمام اصول دیگر نیز گره خورده است. تلاش نکنید طراحی لوگوی شما کار بسیاری انجام دهد: لوگو نباید همه‌ی وجوه تاریخ شرکت را منعکس کند یا لزوما نشان دهد همه محصولات و خدمات شما چه چیزهایی هستند. لوگوی یک شرکت کامپیوتری همیشه نباید یک کامپیوتر را نشان دهد (اپل کامپیوتری در لوگویش ندارد). یک لوگوی پیچیده، نه تنها توزیع و تکثیرش مشکل است، بلکه برای درگیر کردن مخاطب نیز ضعیف عمل خواهد کرد.

البته که سادگی در بسیاری از موارد طراحی موثر و مشابه قابلیت های سادگی در لوگو عمل میکند اگر شما یک طراحی بنر داشته باشید ، یا حتی قرار باشد ست اداری که شامل طراحی کارت ویزیت ، بروشور ، کاتالوگ و … می باشد به همین صورت می باشد .

تشخیص آسان در لوگو های ساده

طراحی ساده تشخیص را راحت‌ تر کرده و به لوگو اجازه می‌دهد روان و بیادماندنی باشد. لوگو های تاثیرگذار در عین حال که تهی نیستند، چیزی غیرقابل پیش‌بینی و منحصر بفرد در خود دارند. لوگو های ساده اما قدرتمند، به دنیای کسب و کار نفوذ کرده و همیشه ثابت می‌کنند بهترین نشانه از شما در طول زمان خواهند بود. اصولا دلیل داشتن لوگو این است که نام محصول یا شرکت‌تان در ذهن مشتری ثبت شود. و این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که چشم بتواند بدون تلاش زیاد و به راحتی لوگو را بخواند.

همانند آرم های تجاری ، بنر ، کارت ویزیت ، و … امر سادگی را در طراحی استند ، هدر سایت ها و همچنین کاور آهنگ هم پیشنهاد میکنم .

در ادامه مقالات طراحی لوگو و در بخش بعدی این مطلب بیشتر درباره 7 اصل فوق العاده در طراحی لوگو پرداخته خواهد شد .

مطالب مرتبط طراحی گرافیک
درباره رضا فراهانی

سید رضا فراهانی هستم ، متولد 21 دی ماه 1368 متولد پایتخت . فارق التحصیل سینمای دیجیتال واحد تدوین و تخصص اصلی در نرم افزار تدوین و تیزر تبلیغاتی ، ادوب پریمیر و ادوب افترافکت و علاقمند به نرم افزار های گرافیکی پیکسلی ادوب فتوشاپ ، ایلوستریتور ، کرول دراو . از سال 92 فعالیت خودم در زمینه گرافیک در فضای مجازی با راه اندازی وب سایت رضاگراف آغاز کرده ام .

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پنج + 13 =