تلگرام طراحی بنر
تلفن طراحی بنر
logo-samandehi
نحوه استفاده صحیح و دقیق از دکمه Call To Action در تبلیغات آنلاین

دکمه Call To Action در تبلیغات آنلاین

اشتباهاتی که باعث کم رنگ شدن نقش Call To Action  در بنر می شود :

این مورد برای ما هم پیش آمده که طراحی بنر کرده ایم که دکمه کال تو آکشن فقط به عنوان یک مورد اجباری در آن استفاده شده که این موضوع  همانطور که بالا به اشاره کردیم به موارد متعددی بستگی که باعث می شود ما به این مشکل برخورد کنیم که در زیر به آن مهم ترین آنها اشاره میکنیم .

  1. وجود تعداد زیاد متن :  این مورد شاید جزو اصلی ترین عوامل مشکل ساز برای کم رنگ شدن نقش دکمه فراخوان باشد . توجه داشته باشید که بنر گیف مشتکل از تعداد فریم های پشت سر هم است که زمان بر حسب ثانیه را تشکیل می دهد . شما می بایست در یک محدوده فریم ، تصاویر و متون دلخواه را در آن چیدمان و به حرکت در آورید به نوعی طراحی بنر گیف انجام دهید . مشکل اینجاست که قالبا به صورت همزمان نمیشود کال تو اکشن را با دیگر حرکت موشن در در فریم ها به صورت همزمان اجرا کرد یا زبانی ساده  با توجه به محدودیت که برای بنر گیف وجود دارد این موضوع همزمان امکان پذیر نیست و دست طراح برای این عمل تا درصد زیادی بسته است . به همین دلیل بهترین روش برای انجام اینکار و استفاده دقیق و درست از دکمه فراخوان این است که تعداد متون و یا تعداد اسلاید های مجزای طرح را کاهش دهید تا تمرکز اصلی بر روی دکمه فراخوان باشد .
  2. زیبایی در سادگی است : بسیار مشخص است شما برای دعوت از فردی نیاز ندارید که دنبال راه های پیچیده بگردید ، کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و از جمله های قدیمی که دیگر جمله کلیشه ای و به خاموش نامیده می شوند استفاده نکنید . یک دکمه فرخوان به صورت گرافیکی ساده و جذاب طراحی کنید . از یک متن خوب و خلاقانه و نو بهره بگیرید تا برای بیننده تازگی داشته و کاملا مرتبط با موضوع شما باشد .

کاربرد دکمه فراخوان :

دکمه فراخوان علاوه بر بنر تبلیغاتی ، کاربری های دیگری هم دارد  خصوصا در طراحی سایت ( وب سایت ها ) ، خبرنامه های اینترنتی ( ایمیل مارکتینک ) ، اسلایدر ها ( هدر وب سایت ) ، محصولات فروشگاهی و … که از طریق آن بیننده را دعوت به پیشنهادی میکنید .

در انتخاب متن برای دکمه فرخوان دقت کنید :

اکثرا برای انتخاب متن Call To Action تغییر زیادی شاهد نیستیم شاهد به این دلیل است اصلا برای این موضوع برنامه نداریم . عموما از متن هایی از این قبیل ( کلیک کنید ، مشاهده بیشتر ، اطلاعات بیشتر و … ) در دکمه استفاده می شود که بسیار کلیشه ای و تکراری هستند و در عمل هیچ حس تحریکی در بیننده و کاربر اینترنتی ایجاد نمیکند و برای اینکار حتما می بایست کمی خلاقیت خرج کرد و با فکر بیشتر از مترادف ها و متن های مشابه اما خاص تر بهره گیری کنید .

مثال : بجای استفاده واژه ( کد تخفیف ) که در بنر شاید کاربرد ۱۰۰ درصدی نداشته باشد ، از ( ثبت کد تخفیف ) ، ( تخفیف بگیرید ) و یا * تخفیف آنی *  استفاده کنید . کافی ست کمی بیشتر فکر کنید این کلمات تاثیر بیشتری میتواند روی بیننده بنر تبلیغاتی شما داشته باشد .

طراحی دکمه فرخوان

طراحی دکمه فرخوان

رنگ پس زمینه دکمه Call to action

حتما رنگ مناسبی برای پیش زمینه دکمه کال تو اکشن ( فراخوان ) خود انتخاب کنید ، این موضوع در تبلیغات اینترنتی بسیار مهم است ، از رنگ های بی روح به هیچ عنوان استفاده نکنید . این موضوع را کاملا جدی بگیرید و در مورد بیشتر فکر کنید . پیشنهاد من به شما استفاده از رنگ های متضاد اما قابل تحمل است طوری که مزاحم چشم بیننده نباشد و آزاری برای بیننده بنر شما نداشته باشد .

با توجه اینکه این مطلب ، پیرو و تکمیل کننده بخش اول یعنی > دکمه فراخوان چیست می باشد و در صورتی که بخش اول و دوم را به صورت کامل مطالعه کرده باشید مطمئنا از این پس می توانید نهایتا نتیجه را از دکمه Call To Action بگیرید .

انتهای مطلب .

اختصاصی رضاگراف

درباره reza farahani

سسسس

2 دیدگاه در نحوه استفاده صحیح از دکمه Call To Action
  1. با سلام
    ممنون از مقاله خیلی خوبتون قالب این سایت ….. قالب responsivemobile هستن که بخش اصلیش دقیقا Call To Action هست اما هیچ وقت درست کار نمیکرد confige خاصی داره ؟؟؟

    • ممنون از نظر لطف شما .
      اگر منظور از کانفیگ بخش برنامه نویسی قالب است که طبیعاتا ما تخصصی در این بخش نداریم . اما اگر از تجربه کاربری و نحوه استفاده دکمه Call to Action مد نظرتون است ، طبیعاتا استفاده افراطی از دکمه فراخوان قطعا برای کاربران ایرانی جذابیت خاصی نخواهد داشت ، این دکمه می بایست به ندرت مورد استفاده قرار گیرد ، اما استفاده به جا و دقیق آن مهمترین عامل هدایت و جذب کاربران به این دکمه است که آیا واقعا از کال تو اکشن در چه ارتباطی استفاده کرده اید ؟ بنظر تون برای کاربر مفید و جذاب است یا خیر .
      با این بهترین روش برای وب سایت فوق ، بازنگری در چیدمان ، استفاده از تصاویر جذاب با محتوای مهیج و در پی آن بازسازی دکمه فراخوان جهت جذابیت بیشتر ، کلید های مهمی هستند به شما کمک خواهد کرد .
      پیروز باشید .


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *