تلگرام طراحی بنر
تلفن طراحی بنر
logo-samandehi
نحوه استفاده صحیح و دقیق از دکمه Call To Action در تبلیغات آنلاین
بهترین سایز تبلیغات بنری
بهترین سایز برای تبلیغات بنری کدام است ؟
ژوئن 9, 2017
انواع تبلیغات در ایران
انواع تبلیغات در ایران
ژوئن 12, 2017

نحوه استفاده صحیح از دکمه Call To Action

دکمه Call To Action

دکمه Call To Action

دکمه Call To Action در تبلیغات آنلاین

اشتباهاتي که باعث کم رنگ شدن نقش Call To Action  در بنر مي شود :

اين مورد براي ما هم پيش آمده که طراحی بنر کرده ايم که دکمه کال تو آکشن فقط به عنوان يک مورد اجباري در آن استفاده شده که اين موضوع  همانطور که بالا به اشاره کرديم به موارد متعددي بستگي که باعث مي شود ما به اين مشکل برخورد کنيم که در زير به آن مهم ترين آنها اشاره ميکنيم .

  1. وجود تعداد زياد متن :  اين مورد شايد جزو اصلي ترين عوامل مشکل ساز براي کم رنگ شدن نقش دکمه فراخوان باشد . توجه داشته باشيد که بنر گيف مشتکل از تعداد فريم هاي پشت سر هم است که زمان بر حسب ثانيه را تشکيل مي دهد . شما مي بايست در يک محدوده فريم ، تصاوير و متون دلخواه را در آن چيدمان و به حرکت در آوريد به نوعي طراحي بنر گيف انجام دهيد . مشکل اينجاست که قالبا به صورت همزمان نميشود کال تو اکشن را با ديگر حرکت موشن در در فريم ها به صورت همزمان اجرا کرد يا زباني ساده  با توجه به محدوديت که براي بنر گيف وجود دارد اين موضوع همزمان امکان پذير نيست و دست طراح براي اين عمل تا درصد زيادي بسته است . به همين دليل بهترين روش براي انجام اينکار و استفاده دقيق و درست از دکمه فراخوان اين است که تعداد متون و يا تعداد اسلايد هاي مجزاي طرح را کاهش دهيد تا تمرکز اصلي بر روي دکمه فراخوان باشد .
  2. زیبایی در سادگی است : بسیار مشخص است شما برای دعوت از فردی نیاز ندارید که دنبال راه های پیچیده بگردید ، کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و از جمله های قدیمی که دیگر جمله کلیشه ای و به خاموش نامیده می شوند استفاده نکنید . یک دکمه فرخوان به صورت گرافیکی ساده و جذاب طراحی کنید . از یک متن خوب و خلاقانه و نو بهره بگیرید تا برای بیننده تازگی داشته و کاملا مرتبط با موضوع شما باشد .

کاربرد دکمه فراخوان :

دکمه فراخوان علاوه بر بنر تبلیغاتی ، کاربری های دیگری هم دارد  خصوصا در طراحی سایت ( وب سایت ها ) ، خبرنامه های اینترنتی ( ایمیل مارکتینک ) ، اسلایدر ها ( هدر وب سایت ) ، محصولات فروشگاهی و … که از طریق آن بیننده را دعوت به پیشنهادی میکنید .

در انتخاب متن برای دکمه فرخوان دقت کنید :

اکثرا برای انتخاب متن Call To Action تغییر زیادی شاهد نیستیم شاهد به این دلیل است اصلا برای این موضوع برنامه نداریم . عموما از متن هایی از این قبیل ( کلیک کنید ، مشاهده بیشتر ، اطلاعات بیشتر و … ) در دکمه استفاده می شود که بسیار کلیشه ای و تکراری هستند و در عمل هیچ حس تحریکی در بیننده و کاربر اینترنتی ایجاد نمیکند و برای اینکار حتما می بایست کمی خلاقیت خرج کرد و با فکر بیشتر از مترادف ها و متن های مشابه اما خاص تر بهره گیری کنید .

مثال : بجای استفاده واژه ( کد تخفیف ) که در بنر شاید کاربرد 100 درصدی نداشته باشد ، از ( ثبت کد تخفیف ) ، ( تخفیف بگیرید ) و یا * تخفیف آنی *  استفاده کنید . کافی ست کمی بیشتر فکر کنید این کلمات تاثیر بیشتری میتواند روی بیننده بنر تبلیغاتی شما داشته باشد .

طراحی دکمه فرخوان

طراحی دکمه فرخوان

رنگ پس زمینه دکمه Call to action

حتما رنگ مناسبی برای پیش زمینه دکمه کال تو اکشن ( فراخوان ) خود انتخاب کنید ، این موضوع در تبلیغات اینترنتی بسیار مهم است ، از رنگ های بی روح به هیچ عنوان استفاده نکنید . این موضوع را کاملا جدی بگیرید و در مورد بیشتر فکر کنید . پیشنهاد من به شما استفاده از رنگ های متضاد اما قابل تحمل است طوری که مزاحم چشم بیننده نباشد و آزاری برای بیننده بنر شما نداشته باشد .

با توجه اینکه این مطلب ، پیرو و تکمیل کننده بخش اول یعنی > دکمه فراخوان چیست می باشد و در صورتی که بخش اول و دوم را به صورت کامل مطالعه کرده باشید مطمئنا از این پس می توانید نهایتا نتیجه را از دکمه Call To Action بگیرید .

انتهای مطلب .

اختصاصی رضاگراف

2 دیدگاه ها

  1. rahaco گفت:

    با سلام
    ممنون از مقاله خیلی خوبتون قالب این سایت ….. قالب responsivemobile هستن که بخش اصلیش دقیقا Call To Action هست اما هیچ وقت درست کار نمیکرد confige خاصی داره ؟؟؟

    • reza farahani گفت:

      ممنون از نظر لطف شما .
      اگر منظور از کانفیگ بخش برنامه نویسی قالب است که طبیعاتا ما تخصصی در این بخش نداریم . اما اگر از تجربه کاربری و نحوه استفاده دکمه Call to Action مد نظرتون است ، طبیعاتا استفاده افراطی از دکمه فراخوان قطعا برای کاربران ایرانی جذابیت خاصی نخواهد داشت ، این دکمه می بایست به ندرت مورد استفاده قرار گیرد ، اما استفاده به جا و دقیق آن مهمترین عامل هدایت و جذب کاربران به این دکمه است که آیا واقعا از کال تو اکشن در چه ارتباطی استفاده کرده اید ؟ بنظر تون برای کاربر مفید و جذاب است یا خیر .
      با این بهترین روش برای وب سایت فوق ، بازنگری در چیدمان ، استفاده از تصاویر جذاب با محتوای مهیج و در پی آن بازسازی دکمه فراخوان جهت جذابیت بیشتر ، کلید های مهمی هستند به شما کمک خواهد کرد .
      پیروز باشید .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *