تلگرام طراحی بنر
تلفن طراحی بنر
logo-samandehi
روانشناسی رنگ کارت ویزیت بخش دوم
روانشناسی رنگ ها در کارت ویزیت
روانشناسی رنگ ها در کارت ویزیت
تیر ۲۷, ۱۳۹۵
آشنایی با انواع بروشور تبلیغاتی
آشنایی با انواع بروشور تبلیغاتی
تیر ۲۹, ۱۳۹۵
نمایش همه

روانشناسی رنگ کارت ویزیت بخش دوم

روانشناسی رنگ کارت ویزیت بخش دوم

روانشناسی رنگ کارت ویزیت بخش دوم

در ادامه مبحثی که در مطلب قبلی و در راستای سلسله مقالات طراحی کارت ویزیت همراه ما بودید داشتیم درباره روانشناسی رنگ ها در کارت ویزیت صحبت کردیم و امروز بیشتر شما را با عمق رنگ ها و معانی برخی از آن آشنا خواهیم کرد که هرکدام به نوع خود چه ترکیبی را تشکیل و معانی را انتقال میدهند .

روانشناسی رنگ کارت ویزیت (رنگ آبی)

کارت آبی حامل انتقال پیامی از امانت و صداقت می باشد ، آبی نماد اعتماد – مسئولیت پذیری و محافظه کاری را دلالت دارد و این نشان میتوان حس آرامش جسمی و روانی را در افراد ترویج دهد و اگر شما طراحی کارت ویزیت خود را بر اساس موضوعات مرتبط با روانشناسی ، حسابداری یا مشاور مالی قرار داده اید ، بدون شک استفاده از رنگ به خوبی می تواند با افراد ارتباط نزدیک برقرار کند .در این راستا هرچقدر رنگ آبی شما تیره تر باشد میتواند حس جدی تر و محافظه کارانه تری داشته باشد .بدین شکل که شما وقتی از رنگ آبی تیره استفاده کنید میشود حس اعتماد بیشتری را هم جلب کنید .

روانشناسی رنگ کارت ویزیت بخش دوم

روانشناسی رنگ کارت ویزیت بخش دوم

روانشناسی رنگ کارت ویزیت (رنگ قرمز)

قرمز در طرح و چاپ کارت ویزیت حس شور ، هیجان و عمل گرایی را به مخاطب نشان می دهد . اگر از نگاه مثبت به قرمز نگاه بیاندازیم بیشترین کاربرد را در جلب توجه و تحریک حواس فیزیکی است مثل کسب و کارهایی مانند فست فود ها و رستوران  و… مناسب است . از دید منفی نشان دهنده خشم ، پرخاشگری ، انتقام است که عموما در طرح کارت ویزیت می تواند حس اعتماد به نفس و جسارت فرد و توجه فوری را نشان دهد ، البته که قرمز را بیشتر هم در طراحی بنر های فروشگاهی کاربرد زیادی دارد .

مشابه رنگ آبی در کارت ویزیت ، قرمز تیره هم می تواند حرفه ای تر جلوه کند و در اغلب موارد برای موضوعات جدی دراماتیک مانند وکالت و سهام میتواند کاربرد داشته باشد که متاسفانه در کشور زمینه سفید برای این موضوعات بیشتر استفاده می شود .

روانشناسی رنگ کارت ویزیت بخش دوم

روانشناسی رنگ کارت ویزیت بخش دوم

روانشناسی رنگ کارت ویزیت (رنگ سبز)

امنیت ، ثروت ، رشد و تعادل نشانه های رنگ سبز است ، قطعا در اطراف مشاهده کرده ایم که سبز همواره همراه طبیعت ، سلامت و شفا و محیط زیست می باشد و حس شفقت و پرورش را انتقال می دهد ، هرچقدر به تیرگی سبز نزدیک تر بشیم بیشتر حس ثروت را نشان می دهیم و سبز میانی که نه تند و نه تیره باشد تعادل عاطفی و هماهنگی ، پرورش و آرامش بخش میشود که یک انتخاب خوب برای کارت ویزیت های نوع زیست محیطی مثل باغبانی ، گلف ، مددکاران اجتماعی ، کارگران موسسه خیریه و مشاوران می باشد .

سبز خاموش هم کسب و کار طبیعی ، آلی و زیست محیطی را نمایان می کند .

پایان بخش دوم .

لینک کوتاه مطلب : https://reza-graph.ir/?p=9666

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *