تلگرام طراحی بنر
تلفن طراحی بنر
سایز استاندارد بنر تبلیغاتی | بخش دوم + ویدیو 
تاثیر تبلیغات از طریق بنر تلگرام
تاثیر تبلیغات از طریق بنر تلگرام
فروردین ۱۴, ۱۳۹۷
کارت ویزیت چیست
کارت ویزیت چیست
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۷
نمایش همه

سایز استاندارد بنر تبلیغاتی

سایز استاندارد بنر

سایز استاندارد بنر

سایز استاندارد بنر تبلیغاتی

همانطور که در بخش اول این مطلب به موضوع استاندارد سازی طراحی بنر اشاره کردیم و این موضوع که اکثر وب سایت های نمایش دهنده تبلیغات بنری  بیشتر روی به نمایش تبلیغات سایت در سایز استاندارد بنر آورده و بر خلاف سال های پیش به یک تعامل خویی بر اساس استاندارد سازی تبلیغات تحت وب رسیده اند . این موضوع نه تنها تاثیر منفی نداشته است ، بلکه به صنعت تبلیغات در اینترنت کمک قابل توجهی داشته است که این روزها شاهد تحول اساسی در این حوزه هستیم .

طراحی بنر شما می تواند به صورت افقی و یا عمودی به نمایش در آید . دست شما برای انتخاب ابعاد بر اساس طول و عرض باز خواهد بود ، تنها می بایست برای انتخاب خود سایزهای استانداردی که برای نمایش آگهی در صفحات وب وجود دارد را با دقت مورد بررسی و بر حسب نیاز خود انتخاب را انجام دهید .

آگهی های افقی :

تبلیغاتی که به صورت افقی در سایت ها به نمایش در می آیند ، معمولا در جایگاه مناسبی از وب سایت ها را به خود اختصاص می دهند و با توجه به جایگاه یا محل قرارگیری از هزینه تبلیغات بنری بالاتری هم برخوردار هستند و این نوع بنر ها بیشتر ر فرم و جایگاه هدر سایت یا ما بین مطالب و در برخی مواقع در قسمت انتهایی صفحه و فوتر ها قرار میگیرند و عموما در سایز هایی که در این رده جایگاهی هستند بدین صورت می باشد .

{ ۹۷۰ در ۲۵۰  ،  ۷۹۰ در ۹۰ ، ۷۲۸ در ۹۰ ، ۴۶۸ در ۶۰  } – به ترتیب طول و در ارتفاع

آگهی های عمودی :

دسته عمودی ها جزو قدیمی ترین نوع تبلیغ در سایت ها به حساب می آید ، اغلب در ستون کناری و در بلوک های راست و چپ ، یا گاها در ستون های میانی جای میگیرند و سایز هایی که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند . پس از جایگاه افقی ها ، عمودی ها را باید جزو رده پر بیننده ها بدانیم ، چرا که با توجه به جایگاه نمایشی که عموما به سایز های عمودی اختصاص می دهند جایگاه مطلوب و پر بیننده ای می باشد . در این رده باید ۱۲۰ در ۲۴۰ را جزو سایز های اولیه در آگهی های عمودی بشناسیم که رفته رفته و با گسترش استاندارد سازی سایز ها و افزوده شدن چند سایز دیگر به توسعه بیشتری رسیده است که این روزها شاهد سایزهای پر بیننده ای در جایگاه عمودی ها هستیم ، در این به چند ابعاد از آن اشاره میکنیم .

{ ۱۲۰در ۲۴۰  ، ۱۶۰ در ۶۰۰  ، ۱۲۰ در ۶۰۰ ، ۳۰۰ در ۶۰۰  }  – به ترتیب طول و در ارتفاع

آگهی های مربع شکل :

تبلیغات مربعی جزو نو ظهور ها نبوده و در ابتدای امر در حوزه تبلیغ شاهد ابعاد مربعی بوده ایم . می توانیم اولین سایز ۱۲۵ در ۱۲۵ اشاره داشتیم باشید که به استثنای چند سال گذشته ، جزو رده پرطرفدار و پر نمایش در سایت ها به شمار میرفت . اما همانند عمودی و افقی ها با بروزرسانی و اضافه شدن چند سایز در این رده ، نظم و شکل بهتری پیدا کرده است که در زیر به چند مورد آن اشاره خواهیم داشت .

{ ۱۲۵ در ۱۲۵  ،  ۳۰۰ در ۲۵۰  ، ۲۵۰ در ۲۵۰ ،  ۲۴۰ در ۲۴۰  }  – به ترتیب طول و در ارتفاع

تبلیغات از طریق بنر گوشه ای !

بنر گوشه ای یا مثلثی به صورت پیشفرض هیچگونه فرم یا قالبی برای آن در نظر گرفته نشده است که بتوان آن را به عنوان سایز استاندارد بنر  و یا حتی جایگاه ویژه و مشخصی برای آن در نظر بگیریم ، این نوع بنر رو میتوانیم به گوشه ای و در حالت کج یک صفحه اینترنتی و در سایز دلخواه قرار دهیم و یا حتی می توانیم آن به صورت یک سایز یکسان و مربعی به صورت مثلث طراحی بنر را انجام دهیم ، اینکه یک فرم مشخصی وجود ندارد دلیلی بر نداشتن یک سایز استاندارد نیست ! . صرفا به این دلیل که هنوز فکری به حال بنر های گوشه ای نشده است و در حال نرمال ، این Banner  ها در سایز ۱۲۵ در ۱۲۵ و یا ۱۴۰ در ۱۴۰ تعیین می شود و کمتر وب سایتی را مشاهده میکتید که این بنرها را قرار دهد .

سایز بنر تلگرام

درک کنار مواردی که در بالا به آن اشاره داشتیم ، می بایست یک سایز بنر دیگر را می افزاییم و از آنجایی که نرم افزار تلگرام جزو محبوب ترین ها در بین کاربران ایرانی می باشد و از طرفی افراد زیادی برای تبلیغات خود از این پیام رسان استفاده می کنند ، بد نیست بدانیم که چه سایز هایی عموما برای تبلیغات در تلگرام و یا برای طراحی بنر تلگرام مورد استفاده قرار می گیرد .

عمومی ترین سایز در تلگرام {  ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل و یا ۵۰۰ در ۵۰۰ } می باشد .

سایزهای گوناگون دیگری هم وجود دارد مانند : { ۶۰۰ در ۸۰۰ ، ۶۰۰ در ۱۰۰۰ } که قابلا وقتی به این سایز ها می رسیم که محتوای زیادی برای قرار دادن در طرح ، در اختیار ما باشد و اندازه های مربعی پاسخگوی نیاز نیست . در نظر داشته باشید هر چه بر ارتفاع سایز شما افزوده شود ، مقدار زمانی که کاربر صرف مشاهده آن می کند کاهش می یابد .

 و حال جهت آشنایی بیشتر با جایگاه تبلیغات عمودی ، افقی و یا بنر گوشه ای به صورت تصویری ، ویدیویی آشنا بشید ، شما رو به مشاهده ویدیوی زیر دعوت می کنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *