تلگرام طراحی بنر
تلفن طراحی بنر
طراحی لوگو | طراحی لوگو تایپ - طراحی آرم شرکت - طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو

طراحی لوگو ، طراحی آرم شرکت

دنیای برندینگ با طراحی لوگو فارسی و انگلیسی جذاب

طراحی لوگو مهمترین موضوع و چالش اصلی مدیران برای برندسازی می باشد ، نه تنها در سال 2017 ، بلکه از گذشته این بحث میان مدیران و صاحبان کسب و کار دارای اهمیت بالایی بوده است . سلایق متفاوت ، ایده های متنوع ، نظریه ها ی گوناگون ، سبک های مختلف طراحی هم در این راه قرار دارند و مطرح می شوند که می بایست در جای خود به آن ها توجه داشت . 

طراحی لوگو

امروز اغلب افراد به ویژه مدیران برجسته شرکت ها در دنیای تجارت چه کوچک و چه یک شرکت بزرگ تجاری به این باور رسیده اند که برای برند خود  یک طراحی لوگو مختص به خود را داشته باشند و برای شناساندن شرکت خود و برندسازی از لوگو ی اختصاصی یا آرم تجاری منحصر به فرد استفاده کنند ، اهمیت دادن به این موضوع در چند سال گذشته به حدی افزایش پیدا کرده است که حتی کسب و کارهای کوچک و نو تاسیس هم داشتن آرم اختصاصی را جزو واجبات خود می دانند .

تعرفه طراحی لوگو

پکیـــــج های متفاوت برای سلایـــــق گوناگــــــــــون


لوگو، هویت برند، برند: برندینگ چیست؟

بارها این عبارت را از زبان افراد مختلف شنیده ایم که می گویند لوگو ی شما برند شما نیست. از سوی دیگر، برخی از افراد بر این باورند که برند چیزی بیشتر از یک لوگو ست و  آرم یک موضوع بی اهمیت است.  به همین خاطر قصد داریم در این مقاله تعاریفی از Logo و برند  را داشته باشیم و سایر کلیدواژه های مرتبط را مورد بررسی قرار دهیم.

لوگو چیست ؟

نشانه ( Logo ) یک نماد گرافیکی است که نشان دهنده فرد، شرکت یا سازمان است. اگر طراحی لوگو به اندازه کافی شناخته شده باشد( همچون نماد ی شرکت نایک یا swoosh) نیازی به استفاده از نام  کسب وکار موردنظر در آن نیست.  معمولا بیشتر شرکت ها در لوگو ی خود بخش متنی دارند که می تواند نام سازمان را به خوبی در اختیار افراد قرار دهد.

لوگوی نوشتاری یا logotype چیست؟

یک لوگو ممکن است کاملا نوشتاری و متنی باشد. زمانی که طراحی لوگو تنها از حروف یک نام تشکیل شده باشد به آن نماد نوشتاری یا logotype می گویند. در این نوع نماد ها نماد اضافی مورد استفاده قرار نمی گیرد. شاید بتوان گفت یکی از بهترین نمونه های آرم نوشتاری، نشانه ی شرکت کوکاکولاست. برخی از افراد از واژه logomark   برای بخش کلمات لوگو یی استفاده می کنند که علاوه برکلمات از  نماد نیز استفاده کرده است. در برخی از موارد نماد گرافیکی و متن های نوشته شده  از هم جدا هستند. اما در مقابل نشانه هایی نیز وجود دارند که جدایی واضحی بین  نماد و تایپوگرافی وجود ندارد.

 هویت برند چیست؟

زمانی که طراحی آرم انجام شد، می توان آن را برای مقاصد مختلفی به کار برد. شما می توانید نماد طراحی شده را به سادگی در بالای کاغذهای اداری خود قرار دهید. اگر تنها کاری که انجام می دهید مهر کردن لوگو بر روی ایتم های مختلف است باید به خاطر داشته باشید که هویت برند را به طور کامل توسعه نداده اید.هویت برند نگاه بصری متمایز و بزرگ تری است که به شرکت مربوط است. برای اینکه بتوانید هویت برند خود را تقویت کنید باید عناصر مختلفی را کنار هم قرار دهید. این موضوع چیزی بیشتر از قرار دادن لوگو بر روی ایتم های مختلف است. زمانی که هویت برند به درستی کار می کند، باید بتوانید بدون دیدن آرم هم شرکت مورد نظر را تشخیص دهید. به عنوان مثال، پاکت نامه قرمز رنگ Netflix یک نمونه ساده اما در عین حال قدرتمند از هویت برند است. بسیاری از افراد در مورد اهمیت استفاده مداوم از logo موارد را شنیده اند. اما به خاطر داشته باشید که این ثبات و پایداری شامل سایر عناصر موجود نیز می شود. چیزی که در این میان اهمیت دارد این است که نماد شما تقریبا غیر قابل تغییر است اما هویت برندتان باید ثبات و انعطاف پذیری را در کنار هم داشته باشد. ایجاد هویت برندی که بر اساس شکلش  متغیر است و در عین حال می تواند خود را متمایز سازد یک موضوع چالش برانگیز است اما اگر به درستی اینکار انجام شود ارزش زیادی برای برند خواهد داشت. عناصری که می توان آن ها را جزو هویت برند محسوب کرد در برگیرنده فونت ها، رنگ ها، تصاویر و حتی نوع نوشتن مطالب و مقالات است.

برند چیست؟

تعریف واژه برند کمی دشوار است. برند قطعا در برگیرنده طراحی لوگو و موقعیت بصری کاملی است که توسط هویت برند قدرتمند ایجاد شده است. اما این موضوع ممکن است در برگیرنده نواحی دیگری باشد که جزو بخش طراحی کسب وکار شما محسوب نمی شوند.برند شما ممکن است شامل محتوا، پیام رسانی و داستان سرایی نیز باشد. خدمات رسانی به مشتری و تجربه مشتریان نیز بخشی از برند شماست.ایده شهرت بخش مهمی از تعریف واژه برند محسوب می شود. برخی از افراد برند را در ایده های بسیار انتزاعی از یک وعده خلاصه می کنند.  حتما شما نیز شنیده اید که برخی از افراد از واژه برند به عنوان مترادف برای شرکت یا سازمان استفاده می کنند. ممکن است برند روشی برای صحبت کردن در مورد محصولات، خدمات، افراد یا سازمان  و شرکت باشد.  به عنوان مثال برخی از افراد در مورد برند چنین می گویند: روش عالی برای ترویج برند استفاده از رسانه های اجتماعی است. من دوست دارم برند را به عنوان ترکیبی از نحوه تعریف و ترویج شرکت از دیدگاه شما و سایر افرد معرفی کنم. شما هرگز نمی توانید کنترل کاملی بر روی برند خود داشته باشید زیرا برند به طور کامل در داخل شرکت یا سازمان ایجاد نمی شود.

برندینگ چیست؟

در دنیای امروزی که با انتخاب های فراوان و زمان اندک اشباع شده است، رقابت بر روی توجه مشتری بسیار مهم است. بیشتر محصولات، ویژگی ها و کیفیت مشابهی دارند و همین امر تلاش برای متقاعد کردن مشتری به خرید را بسیار دشوار می سازد.  علی رغم این موضوعات، هنوز هم شرکت هایی وجود دارد که  دوست دارند وفاداری را در مشتریان خود ایجاد کنند.  وفاداری حاصل از همدردی و احساس تنها توسط یک موضوع مهم ایجاد می شود و آن هم برندینگ است. حالا سوال اینجاست که برندینگ واقعا چه چیزی است و چرا از اهمیت بالایی برخوردار است؟

برندینگ از سال 350 بعد از میلاد وجود داشته و از واژه Brandr به معنای سوزاندن در زبان باستانی مشتق شده است.  در سال 1500، این واژه  توسط دامداران برای سوزاندن بخشی از گاو مورد استفاده قرار گرفت تا مالکیت خود را به این طریق اشکار سازند.  امروزه واژه برندینگ چیزی بیشتر از ظاهر یا یک طراحی لوگو یا طراحی آرم است. این واژه حاکی از واکنش های احساسی است که شرکت می تواند از مشتریان خود به دست آورد. با ظهور و پیشرفت اینترنت، برندینگ نیز به بخش کلیدی هر شرکتی تبدیل شده است.

 برند شما در قلب ها و ذهن افراد زندگی می کند:

به طور کلی، برند مجموعه ای از درک افراد در مورد شرکت شماست. این بیان عاطفی و احساسی دقیق از ارزش شماست که در ذهن و قلب مشتریان  باقی می ماند. برندینگ مجموعه ای از فعالیت هایی است که شما در پرورش و ایجاد برند خود انجام می دهید. زمانی که برندینگ به درستی انجام می شود می تواند سمفونی زیبایی از طراحی ، زبان و تجربه باشد که همه این ها برای پرورش و ایجاد یک احساس خاص با هم ترکیب می شوند. یکی از نمونه های عالی در این زمینه شرکت اپل است. این شرکت یکی از موفق ترین برندهایی است که در جهان وجود دارد. جان اسکالی یکی از مدیران اپل در سال 1997 به روزنامه گاردین این چنین گفت: بیشتر افراد در مورد فناوری صحبت می کنند اما شرکت اپل جزو شرکت های بازاریابی بوده است. این شرکت چندین دهه است که به عنوان شرکت بازاریابی فعالیت دارد.  هیچ کس به اندازه استیو جابز معنا و مفهوم این جمله را درک نکرده است. استیو جابز زمانی که شرکت اپل در سال 1990 در سراشیبی سقوط قرار داشت  توانست به کمک یک سری تغییرات سبکی، پیام های آرمانی و تبلیغات هدفمند جان تازه ای به آن ببخشد. بیش از هر چیزی جابز به خوبی درک کرده بود که  نشانه های یک استراتژی خوب برای برند در برگیرنده انسجام، ثبات و شفافیت است. این سه فاکتور به همراه یکدیگر می توانند ارتباط روانی قدرتمندی با مشتری ایجاد کنند. کاربران زمانی که از محصولات و نرم افزارهای اپل استفاده می کنند به خوبی می دانند چه انتظاری باید از آن داشته باشند. اگرچه این موضوع ممکن است کمی مبهم و غیر قابل دسترس باشد اما باید بدانید که برندینگ فراتر از کنترل شما نیست. هر شرکتی، چه بزرگ و چه کوچک، می تواند به صورت فعال روند توسعه و درک مثبت تاثیر گذاری را برای کمک به موفقیت کسب وکار تنظیم نماید.به طور ایده آل، برندینگ باید از  مفاهیم خودِ شرکت آغاز شود زیرا بعد از ایجاد درک عمومی تغییر آن بسیار دشوار خواهد بود. جابز معتقد بود شانس ایجاد یک خاطره خوب از برند، ذات و ماهیت اصلی بازاریابی برند است. اگر نتوانید به صورت فعال برند خودتان را تعریف کنید، بازار  اینکار را برای شما انجام خواهد داد و این موضوع اصلا به نفع شما نیست.   دلایل بسیار زیادی برای نشان دادن کسب و کار و برندینگ وجود دارد اما در ادامه برخی از نکات مهم را ذکر می کنیم:

برندینگ به شما کمک می کند خود را در میان رقبا متمایز سازید :

اگر شما طراح یک لپ تاپ جدید در بازار هستید، به هنگام طراحی سعی می کنید فروشگاه آنلاین اپل را مرور کنید؟ اپل به عنوان یک برند، زمان و انرژی زیادی را برای پرورش  و ایجاد تصویر خود در دنیای آنلاین سپری کرده است. افرادی که در این شرکت کار می کنند تلاش کرده اند رابط های زیبا و عناصر بصری جذاب ایجاد کنند. بدون اینکه تحقیقی انجام دهید یک مک بوک انتخاب می کنید زیرا درک شما این است که هیچ رقیب واقعی برای آن در بازار وجود ندارد. چرا؟  چون کمپین جدید اپل به نام "من یک مک هستم" شما را قانع کرده است که به هنگام خرید یک لپ تاپ شخصی هیچ انتخابی بهتر از مک بوک نخواهد بود. خوب این یک موضوع مهم را نشان می دهد. زمانی که مشتری گزینه های متعددی برای انتخاب دارد، برندینگ به شما کمک می کند تصمیم گیری آن ها را تحت تاثیر خود قرار دهید.

برندینگ ارزش پیشنهادات شما را افزایش می دهد:

افراد تمایل دارند هزینه بیشتری برای محصولات اپل پرداخت کنند. دلیل بسیار خوبی برای این رفتار مشتریان وجود دارد. برندینگ پیشنهاد شما را از یک محصول ساده به یک محصول منحصر به فرد ارتقا می دهد و به افراد اجازه می دهد برای دسترسی به این پیشنهاد منحصر به فرد هزینه خوبی پرداخت کنند. کمپین 1984 اپل  نه تنها راه را برای عصر ابداعی تبلیغات سوپر باول باز کرد بلکه به آن ها اجازه داد رایانه های خود را نسبت به سایر رقبا با قیمت بیشتری به فروش برسانند. از آن زمان به بعد، همه کمپین های آنان یک پیام اصلی را به مشتری منتقل می کند. اپل نمادی از پادفرهنگ رویایی در برابر سایر رقبای خسته کننده و سازگار است.

برندینگ باعث ایجاد ارتباط انسانی با مشتریان می شود :

هنر داستان سرایی به شما اجازه می دهد در سطح احساسی و عاطفی، با مشتریان خود تعامل داشته باشید. کمپین های  نواورانه اپل و محصولات آن، داستان های بی شماری را در طول  چند دهه گذشته بیان کرده است. همین امر باعث شده است شرکت اپل بتواند با مخاطبان هدف خود ارتباط خوبی برقرار کند.

نکته : در نکاتی در حال اشاره به آن هستیم ، مشاهده میکنید که تنها طراحی لوگو یا طراحی آرم شرکت نیاز که می تواند در برندینگ شما تاثیر بگذارد . بلکه پشتوانه یک طراحی لوگو و آرم ساختار مستحکم و برنامه ریزی شده است .

برندینگ، باعث ایجاد وفاداری در مشتریان می شود:

اپل مشتری محور است و همین امر در طول  سال های گذشته از خدمات استثنایی به مشتریان در Genius Bars تا رفع خطاها و عیب های موجود  ثابت و پایدار باقی مانده است.  شاید بتوان گفت دومین مرحله برای ایجاد مشتریان وفادار در توانایی شرکت برای برندسازی و نمایش ضروریت محصولاتش نهفته است. ایفون هرگز انقلابی ترین گوشی هوشمند در بازار نبود اما این شرکت با تامین  انرژی یکپارچه سازی ساده در سرتاسر محصولات موجود، توانست دسترسی به این گوشی را ساده تر و راحت تر سازد.

عناصر برندینگ :

خوب حالا که درک کافی از چرایی برندینگ پیدا کردیم بهتر است در مورد چگونگی آغاز برندینگ و انجام این ماموریت مهم صحبت کنیم.  ماموریت شما به عنوان مغز عملیات عمل می کند. همانطور که می دانید ماموریت یک بیانیه کوتاه و موجز است که وضعیت فعلی و اهداف سازمان را تعریف می کند. در این میان چشم انداز شرکت از کارهای اینده قلب عملیات را تشکیل می دهد و می تواند تصاویر انگیزشی و الهام بخش از چیزی که قصد دارید در طولانی مدت به آن دست یابید فراهم کند. بعد از اینکه ماموریت و چشم انداز شرکت را به عنوان ارکان سازمان خودتان تنظیم کردید، نوبت به استراتژی برند می رسد. این گزینه در نهایت به شکل راهنمای برند در خواهد آمد. این یک سند ملموس و عینی است که می تواند اهداف کسب وکار شما را منعکس سازد ، از آن حمایت کند، شما را از رقبایتان متمایز سازد، با مشتریان تعامل داشته باشد، قالبی برای تصمیم گیری فراهم کند و ایده هایی را برای کمپین های بعدی بازاریابی در اختیارتان بگذارد. به خاطر داشته باشید که شما می توانید راهنمای خود را با بزرگ تر شدن برند یا تغییر جهت آن به روز کنید و مواردی را به آن بیفزایید. راهنمای سبک 200 صفحه ای اپل بی شک یکی از  نمونه های خوب در این زمینه است و توانسته است  کاربرد مناسب تمامی محصولات نهایی را در خود توسعه دهد و روش هایی را برای توسعه این محصولات در بازارهای بین المللی در اختیار شرکت بگذارد. از سوی دیگر فایر فاکس تلاش کرده است همه چیز را ساده نگه دارد و صفحه وب تعاملی ایجاد کند که نشان دهنده موجودیت جداگانه ای از برند است. راهنمای فیس بوک نیز تلاش کرده است  هر جنبه ای از پلتفرم را به خوبی توضیح دهد و کاربرد مناسب آن را فراهم اورد.این راهنما در برگیرنده بایدها و نبایدهای مفید و ارزشمندی است.

یک برند بهتر به معنای بازاریابی بهتر است :

به عنوان یک قانون کلی، محصولات چرخه زندگی بسیار کوتاهی دارند اما اگر برندها به خوبی مدیریت شوند می توانند برای همیشه ماندگار شوند. زمانی که  به این گزینه دست یافتید که به عنوان برند چه کارهایی باید انجام دهید، کار کردن در بازار بسیار ساده تر و راحت تر خواهد بود. برندی که خود را نشان داده است و با پژوهش و تجزیه و تحلیل بازار همگام گشته است باید بتواند مزایای  تاکتیکی در تعیین بهترین روش برای بازاریابی محصولات فراهم آورد. ایا بر روی روش های بازاریابی سنتی همچون رادیو و بیلبورد تمرکز دارید یا  مشتریان احتمالی خود را با ویدئوهای ویروسی یوتیوب و فیلترهای اسنپ چت به دست می آورید؟  بازاریابی ممکن است ترکیبی از تاکتیک ها باشد اما زمانی که در حال توسعه برند هستید بسیار هوشیار باشد. با مشاوره گرفتن از راهنمای برند می توانید تلاش های خود را بر روی تاکتیک هایی متمرکز کنید که واقعا برای شما مهم است. به عنوان مثال شرکت اپل هیچ هزینه ای را بابت تبلیغات پولی صرف نکرده و بیشتر بر روی نمایش محصولات و رسانه های اجتماعی تمرکز کرده است. نگاهی به صفحه محصولات مک بوک شرکت اپل بیندازید. زمانی که آن را مرور می کنید جذب متن زیبای آن خواهید شد. همانند سایر برندهایی که در حال فروش رایانه هستند، ویژگی های فنی لیست شده است اما بخش اعظمی از آن بر روی متنی تمرکز کرده است که برای جمعیت خاصی از مخاطبان سفارشی سازی شده است. به جای رزولوشون صفحه نمایش، عبارت هایی همچون لرزش لمسی، صفحه نمایش شبکیه، اشاره چند لمسی را مشاهده خواهید کرد. اپل به عنوان با ارزش ترین برند در دنیا برای نمایش محصولات خود باید بازاریابی نواورانه ای داشته باشد.

بازاریابی فرایندی است که سرنخ های زیادی برای شما فراهم می کند و باعث تبدیل سرنخ به مشتری می شود اما برندینگ بنیان و اساسی است که به کمک آن می توانید شهرت و وفاداری مشتری را بسازید. برای غول هایی همچون اپل  یا کسب وکارهایی که تازه کار خود را آغاز کرده اند، برندینگِ خوب سری ترین و مخفی ترین سلاح برای موفقیت محسوب می شود.

برچسب های صفحه : طراحی لوگو , طراحی آرم ,طراحی آرم شرکت ,طراحی لوگو حرفه ای, ساخت لوگو , طراحی لوگو و آرم , طراحی لوگو اسم