در پست های گذشته در ارتباط موضوعات متعددی که به طراحی بنر وصل می شدند صحبت کرده ایم . امروز میخواهیم در مورد یک موضوع مهم دیگر صحبت کنیم . اینکه واژه * دکور * در یک تبلیغ تا چه میزان حائز اهمیت است . آیا چنین واژه ای در یک بنر تبلیغاتی کاربرد دارد یا خیر .
به زبان ساده ، هر آنچه که شما در کادر مربع و مستطیل یک تبلیغ اینترنتی مشاهده می کنید ، متشکل از ایده و خلاقیت در ترکیب مناسب یک طراح دارد . به طوری که یک طراح گرافیک با توجه به ذهن خلاق خود و عوامل موثر استاندارد بودن طرح ، تلاش میکند یک ترکیب ایده آل و جذابی را برای مخاطب به تصویر بکشد .
این ترکیب سازی به اصول و قوائد مختلفی بستگی دارد . مثلا ایده یا ترکیبی که در یک Banner با ابعاد چند متر طول و در چند متر عرض انجام می دهید نمیتوان با یک طرح کوچک چند پیکسلی به مقایسه گذاشت ، هر کدام در شرایط مختلف و ترکیب مختلفی را ایجاب می کند ، که طبیعی ست که طراحان گرافیک به خوبی به این موضوع واقف هستند .
قبل از هر چیز باید بدانید که داشتن یک دکور و یا ترکیب مناسب تاثیر بسیار زیادی بر روی شمای کلی طرح و جذابیت خروجی نهایی می گذارد و به همین دلیل است که همواره توصیه می شود تمرکز بیشتر طراحان گرافیک قبل از هر مرحله ای دیگر بروی تم اولیه طرح گرافیکی مورد نظر باشد .
مواردی در بالا به آن اشاره داشتیم تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بر روی ایده ی اولیه برای اجرای یک ترکیب مناسب دارد .
در نظر داشته باشید * خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج * ، در طراحی ، دقت و خلاقیت شاخصه مهم برای جذابیت و ماندگاری بیشتر است و در صورتی که توجه خاصی به دکور یا ترکیب اولیه یک Design نداشته باشید تاثیر به شدت منفی در خروجی نهایی شما می گذارد .
این مساله خصوصا در طراحی بنر گیف به شدت موثر است ، اگر در تبلیغات متحرک از پایه ترکیب مناسب و خوبی نداتشه باشید در انتهای کار با یک بنر بی روح و بدون جذابیت مواجه هستید که در تبلیغات هیچ استقبالی از جانب کاربران اینترنتی را شاهد نخواهید بود .
انتهای مطلب .
رضاگراف