تلگرام طراحی بنر
تلفن طراحی بنر
logo-samandehi
تبلیغات کلیکی چیست ؟ | تبلیغات بنری کلیکی چیست - تبلیغات فراحرفه ای
تبلیغات اینترنتی ، کیفیت یا کمیت !
تبلیغات اینترنتی ، کیفیت یا کمیت !
مهر ۹, ۱۳۹۶
سایت تبلیغات کلیکی
سایت تبلیغات کلیکی
مهر ۲۰, ۱۳۹۶
نمایش همه
تبلیغات کلیکی چیست ؟

تبلیغات کلیکی چیست ؟

تبلیغات کلیکی ، نامی که این روزها برای هر کسی که فضای مجازی فعالیت می کند کاملا نام آشنا می باشد و بیشتر فعالان در فضای مجازی خصوصا بازاریابان اینترنتی ( بازاریابی اینترنتی ) اشراف کامل بر وظیفه شبکه تبلیغات کلیکی دارند . کمتر وب سایتی را مشاهده می کنید که درون صفحات خود از شبکه تبلیغات استفاده نکرده باشد ، البته این موضوع بیشتر برای وب سایت های دانلودی مشاهده می شود و در سایت های شرکتی بدلیل ساختار وظیفه ی خدمت رسانی این مساله به ندرت و یا دیده نمی شود .

تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click

به زبان ساده اینگونه تبلیغات اینترنتی ، بر حسب کلیک به ازای پرداخت بدانیم .

سیستم تبلیغات کلیکی به نوعی تعریف شده است که پلتفرمی ما بین فردی که میخواهد تبلیغات اینترنتی انجام دهد و از طرفی فردی که میخواهد از این روش به کسب در آمد از تبلیغات کلیکی دست یابد توسط توسعه دهندگان وب طراحی شده است . اگهی های کلیکی برای اولین بار برای نمایش تبلیغات بنری ایجاد شد و امروزه شاهد نسل جدید تبلیغات از طریق این پلتفرم های آنلاین و افزوده شدن امکانات نمایش بیشتر  مانند تبلیغات ویدیویی ، تبلیغات متنی ، تبلیغات درون اپلیکیشنی ، تبلیغات Html  و …  در این شبکه های کلیکی هستیم .

نحوه محاسبه و عملکرد شبکه آگهی های کلیکی :

  1. ثبت نام و تکمیل فرم راه اندازی کمپین :  ( اطلاعاتی نظیر ، متن ، تصاویر ، دکمه کال تو اکشن ، لوگو )
  2. اختصاص دادن بودجه تبلیغاتی : ( انتخاب بسته های تبلیغاتی وابسته به میزان بودجه ای که در اختیار دارید )
  3. انتخاب موضوع :  ( با توجه به موضوع وب سایت خود ، می توانید به صورت هدفمند وب سایت هایی را انتخاب کنید که به موضوع خدمات شما نزدیک و کاربران هدفمند تری به سمت شما هدایت می کند . )

بودجه شما > نمایش آگهی > محاسبه تعداد کلیک > کسب مبلغ از موجودی حساب شما > واریز به حساب نمایش دهنده

معایب بی چون و چرای تبلیغات کلیکی !

اگر چند خط قبل را درست خوانده باشید ، بیشتر در ارتباط با مزایای این سیستم تبلیغاتی صحبت کردیم که جا دارد در ادامه کمی درباره معایت این سیستم بدانید که در صورتی که به این موضوع آگاه نباشید به طور طبیعی با شکست سنگینی در تبلیغات آنلاین با استفاده سیستم های کلیکی مواجه خواهید شد .

  • تعریف بودجه :

اگر به چند سال قبل تر برگردیم ، این صحبت در این باره با واکنش های متفاوت تری همراه می شد ، اما بد نیست بدانیم رقابت تبلیغات آنلاین از طریق بنر و سایر انواع تبلیغات در ایران ، به هیچ وجه قابل مقایسه با سال های پیش نخواهد بود و شما باید با رویکرد جدیدتری به دنیای تبلیغات نگاه داشته باشید . از این رو اگر شما در سال های اخیر با یک بودجه اندک حدود ۲۰۰ هزار تومان الی ۳ میلیون تومان ( ماهانه ) وارد بازار تبلیغ می شدید شاید به یک نتیجه نسبتا مناسبی می رسیدید ، اما این مساله در حال حاضر به هیچ عنوان نتیجه خوبی برای شما همراه ندارد و دلایلی مختلفی عامل این موضوع است .

یکی از دلایل مهم ، ورود شرکت های بزرگ و سرمایه های کلان در تبلیغات اینترنتی می باشد . در پی آن افزایش تعرفه ، ورود حجم عظیم کاربران روزانه و استفاده آن فضای مجازی و … سبب شد تا دیگر با مبالغ ذکر شده نتوانیم به نتیجه مطلوبی رسیم . وقتی که حداقل های راه اندازی کمپین به ۵۰۰ هزار تومان و حداکثری نامحدود تبدیل می شود طبیعی ست که برای کسب نتیجه قابل قبول ، خصوصا هنگامی که برای اقدام به برند سازی پای به عرصه تبلیغات می گذارید . می بایست یه مبالغی بیش از ۱۰۰ الی ۲۰۰  میلیون تومان در ماه فکر کنید . برای مثال به شرکت هایی مانند علی بابا ، دیجی کالا ، بامیلو و سایر برند هایی که نه تنها در سیستم تبلیغاتی کلیکی بلکه در بیش از ۱۰ تا وب سایت برتر کشور علاوه بر شبکه تبلیغات ، سرمایه گذاری می کنند .

در نتیجه باید همواره در نظر داشته باشید ، که قبل از شروع تبلیغ از طریق طراحی بنر به بررسی های مختلفی بپردازید ، هدف خود را تعیین کنید و بدانید برای چه اهدافی تبلیغات انجام می دهید . در صورتی که قصد برند سازی داشته باشید ، حتما می بایست به مواردی که در بالا به آنجا اشاره شد توجه داشته باشید . هنگامی که بودجه کمتری در اختیار دارید ، یا می بایست اهداف خود را کوتاه تر و دقیق تر کنید و یا حتما بودجه تبلیغاتی خود را تا جای امکان فراتر ببرید .

  • کلیک های واقعی یا غیر واقعی ؟

آیا تا به حال به این مساله فکر کردید که کلیک هایی که دریافت میکنید واقعی ست یا غیر واقعی ؟ ، قطعا موضوع برای شما هم سوال بوده همانطور که خود ما برای تبلیغات به این مساله بسیار فکر کرده ایم . با وجود بروزرسانی های متعدد در برنامه نویسی این نوع سیستم های آنلاین ، خصوصا هنگامی که از شرکت ها و برند های مطرح در این زمینه ( شبکه تبلیغات ) بهره مند می شود تردید ما را نسبت به این مساله کمتر میکند ! . اما صرفا این تردید کمتر شده و از بین نرفته . در اوایل به وجود آمدن شبکه تبلیغات کلیکی بحث بر سر کلیک های غیر واقعی به نسبت بیش از امروز بود چرا که پیشرفت این سیستم ها به اندازه نبود که بتواند جلوگیری مناسب از کلاهبرداری ، هک ها و کلیک های غیر واقعی داشته باشد . اما این مورد امروزه کمتر حس می شود و با توجه به تکنیک های برنامه نویسی بنظر برطرف شده است . ( اما نه به صورت ۱۰۰ % )

پیشنهاد میکنیم ، مطالب شبکه تبلیغات ما را دنبال کنید .

انتهای مطلب.

اختصاصی رضاگراف

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *